calisto.bg

Пътува ви се нанякъде? 4 Причини за оптимизъм за бъдещето на туризма

09.11.2020
Представяме ви една много интересна статия във Forbes от
Seth Cohen

 
В наши дни почти всеки разговор за туризъм причинява свиване на сърцето. Заради пандемията, която затваря граници и отменя пътувания и резервации за хотели, всички от туристическата индустрия са изправени пред предизвикателството изобщо да оцелеят. И въпреки че бъдещето може да е мрачно за туризма, а и за всички, които си вадят хляба в него, все пак има поводи не само за надежда, но и за оптимизъм.
Истината е следната: пътуванията за удоволствие ще се завърнат с по-голяма сила от всякога. Всъщност златната ера на туризма идва по-скоро, отколкото си мислим. Ето четири причини, както за пътниците, така и за работещите в туристическата индустрия, да бъдат оптимисти ...
И за да сме подготвени за тогава:

Някъде/ Където и да е… или  мисълта за „Отложеното пътуване“  
След осемте месеца пандемична пауза в движението, хората започва да ги „сърби“ да отидат някъде ... където и да е. Докато противоепидемичните мерки и затворените граници ограничават възможностите за международни пътувания,  отделни хора си правят  самостоятелни маршрути и пътешествия в собствените си държави. Но по-скоро моментът ще е скоро, отколкото късно - когато държавите се справят с рисковете от пандемията, когато хората се почувстват по-комфортно с изискванията за безопасност при пътуване и когато ваксините станат достъпни, тънката струя пътници ще се превърне във вълна.
Нагласата „някъде/където и да е“ първо ще помогне на регионалния туризъм да се закрепи, но в крайна сметка ще отвори вратите на международните летища. И  туроператорите, хотелиерите и експертите, които предложат най-креативни,  рентабилни и завладяващи възможности, ще се окажат претоварени от пътници, зажаднели да пропътуват своята отложена ваканция или командировка.
 
 „Идеята за пътуването като за нещо лесно, бързо и небрежно, като чекване в Инстаграм от държава на държава, до следващото селфи, приключи, но това не е непременно нещо лошо“, казва Майкъл Холц, основателят на SmartFlyer - туристическа компания с пълен набор от услуги, обслужваща вип туристи и корпоративни пътници в цял свят. „Тъй като много офиси са затворени засега и дистанционното обучение се превръща в норма, пътниците осъзнават, че с леко адаптиране към перспективата и с творческото мислене, биха могли да пренастроят ежедневието си на нова плоскост.
 „Тази идея за „отложеното пътуване “кара пътниците да се потопят в мечти по места, които винаги са искали да видят“, добавя Холц.
 
 
Голямото събиране отново
За много пътници пандемията не само намалява общия брой точки за лоялни клиенти; тя наранява чувството им за свързаност с външния свят.
За много личности, за които пътуванията не са само възможност за впечатления и приключения, но и начин да прекарват времето си с приятели, пандемията е особено трудна. За тях необходимостта да си стоят у дома намалява способността им да тъкат своите собствени социални мрежи и да създават нови приятелства, както са свикнали. В резултат на това, ще има интензивно търсене на нови преживявания при пътуванията, които да сплотяват общността с общи преживявания, използвайки пътуването не просто като пътуване, но и като възможност за личностно развитие.
Курортите и туроператорите, които преди това са се фокусирали само върху създаването на дейности, ще трябва да бъдат подготвени да помагат на своите гости да създават общности по нови начини и с нови хора.
„Пътуването винаги е свързвало хората с нови места и преживявания“, казва Адам Рос, един от съоснователите на Civana - нов балнео курорт в пустинята Соноран, близо до Скотсдейл, Аризона. „Но сега повече от всякога пътниците търсят места, които не само да освежават телата и умовете им, но и да подхранват взаимоотношенията им и усещането че са част от по-голяма, по-дълбоко свързана общност.“
 
Пътуващи племена.
Независимо от факта, че много хора прекарват повече време ... много повече време ... със семействата си и с близките си приятели, това не означава, че ще искат да излязат и да пътуват сами. Всъщност, докато семействата и „карантимовете“  - (новоизкован градски термин - тимове по карантина, съжители по карантина - *бел.преводач на Калисто Турс :) )


започват да намират начини да се измъкнат безопасно от своите мехурчета, ще търсят и начини да споделят нови вълнуващи преживявания. Дори онези пътници, които отдавна са се заклели „никога групови пътувания!“, ще открият, че пътуването с „тяхната група“ е по-безопасен и по-смислен начин. Групите също ще искат да бъдат част от Голямото Свързване и Събиране, така че професионалистите в туризма ще трябва да измислят изобретателни начини да отговорят на нуждите на новите номадски племена.
 
 
„Доколкото можем да съдим по новите ни запитвания, индикациите са, че семействата са прекарали последните няколко месеца, мечтаейки за дестинациите, които не са успели да посетят, и за преживяванията, на които не са успели да се насладят.“, казва Хейсли Смит, вицепрезидент по маркетинг и Развитие в Brownell Travel - водеща туристическа агенция в САЩ - основана през 1887 г, преживяла обрати и катаклизми по време на Голямата депресия, испанския грип, двете световни войни и последиците от 11 септември. „Пътуващите искат да компенсират загубеното време и отменените ваканции с по-дълги, по-завладяващи пътувания с няколко поколения. В резултат на пандемията видяхме и нарастване на хоби пътуванията от хора, които дълбоко са се гмурнали в нови умения и интереси по време на карантината. Пътешественик, започнал да ходи на уроци по зуум китара, желае да посети Южна Америка, за да се учи от китарист на фламенко. Семейството, завършило пъзел от 5000 парчета от градините на Моне, иска да посети Живерни, добавя Смит.
 
История на настоящето.
За много хора 2020 г. изглежда повече от година. Усеща се като десетилетие. Това е времето, което поставя миналото, настоящето и бъдещето в нова перспектива за много хора и което предизвиква подновен интерес към историята. Пандемията насърчава нуждата да видим и разберем света, какъвто се оформя сега, както по отношение на културната еволюция, така и на политическата и социалната еволюция. Това означава, че нуждата от опит с цел образование, ще бъде огромна, тъй като пътниците се стремят да оформят пътуванията си по теми, за нови знания и впечатления. Опитните доставчици, които разбират как да организират такива пътувания с ангажиращо съдържание и обслужване, ще бъдат водещи в следващия бум на пътуванията.
Няма съмнение, че предстоят още тежки месеци за туристическата индустрия, но в края на тунела има ярка светлина.
Джонатан Епщайн, главен изпълнителен директор на Celebrated Experiences - един от водещите световни специалисти по дестинации за Обединеното кралство, Ирландия и Италия, казва: „Сега не е просто време за превъртане на стари снимки за пътуване и спомени. „Сега е чудесно време потребителите и туристическите професионалисти да започнат да си представят новия тип дестинации и преживявания“, казва Епщайн. „Никак не е рано хората да започнат да кроят планове да бъдат заедно някъде другаде, освен вкъщи. Елитните професионалисти по пътуванията вече посвещават времето си на това да гарантират, че новото преживяване отговаря на новите изисквания на потребителите. “
 
„Това е силата на пътуването - тя свързва и ни сближава, а сега се нуждаем от това, повече от всякога.“
 
Така че да, сега сме във времена на изпитание, но въпреки това има причини туристическата индустрия да бъде оптимист. Защото идва следващата златна епоха на пътуванията и е време да започнете да се подготвяте ...
 
И да стягате багажа.




 
Всички новини

Дестинации